Sürücüler, dinlenme sürelerini araçları yerine konaklama tesislerinde geçirecek. Ara vermeden yeni yük alamayacak. Çalışma çizelgeleri, 3-4 hafta içinde ülkelerine dönebilecek şekilde hazırlanacak. Ayrıntılar haberimizde…
Avrupa Parlamentosu (AP), kara yolu taşımacılığı sürücülerinin çalışma koşullarını iyileştiren düzenlemelere onay verdi.
Belçika nın başkenti Brüksel de gerçekleştirilen AP Genel Kurul oturumunda kara yolu taşımacılığı sektörüne yönelik hazırlanan düzenlemeler görüşüldü.
Genel Kurul, Avrupa Birliği (AB) ülkelerindeki sürücülerin çalışma koşullarını iyileştiren ve kara yolu taşımacılığında rekabeti artıran yeni kuralları onayladı.
Yeni kurallara göre, uluslararası nakliye firmaları sürücülerin çalışma çizelgelerini 3-4 hafta arasında kendi ülkelerine geri dönecek şekilde hazırlayacak.
Sürücüler, haftalık zorunlu dinlenme sürelerini kamyon veya TIR kabinlerinde geçiremeyecek. Dinleme süresinde sürücünün konaklama masrafları çalıştıkları şirket tarafından karşılanacak.
Ülke sınır geçişleri araçlardaki takometrede kayıt altına alınacak.
Başka ülkelerin nakliyecileri mallarını göreve geldikleri ülkede indirdikten sonra ara vermeden yeni yük alamayacak.
Kara yolu taşımacılığında paravan şirketlerle mücadele edilecek ve şirketlerin kayıtlı oldukları ülkede faaliyet gösterdiklerini kanıtlamaları gerekecek.
AB taşımacılık kuralları 2,5 tonun üzerindeki hafif ticari araçlarda da geçerli olacak.
Yeni kurallar, AB resmi gazetesinde yayımlandıktan sonra kademeli biçimde yürürlüğe girecek.